کار آفرینی در هزاره سوم
کار آفرینی یک فرآینده پویا است
عوامل اصلی در زمینه کار آفرینی عبارتند از : تمایل به منظور ریسکهای حساب شده از لحاظ ارزش خالص یا شغل توانایی ایجاد یک تیم مجرب اقتصادی –مهارت خلاقا نه تامین منا بع مورد نیاز و مهارت پایه ای مربوط به تدوین یک برنامه کسب و کار منسجم . تیزبینی در شناخت فرصت ها آن هم در جایی که دیکران با بی نظمی و سر در گمی دست به گریبان هستند .
کار آفرینی یک مفهوم کل گراست که به گونه ای ابدایی و ابتکاری بر کسب و کار فرد اثر می گذارد . این دیدگاهی است که روش کسب و کار را در کلیه کشورها متحول ساخته .
شرکت های کار آفرینی دو نقش حیاتی در اقتصاد آمریکا دارند . اول : آنها لایننک فرایند نو سازی هستند که بر اقتصاد بازار تاثیر گذاسته و آن را تعریف می نمایند. محور این نو آوری تغیر و رقابت است زیرا آنها ساختار بازار را تغیر می دهند .
محور اقتصادی آمریکا دور نما های آینده است نه میراث های گذشته .
دوم : شرکت های کار آفرینی مکا نیزم هایی هستند که به وسیله آن میلیون ها نفر به چرخه اقتصادی و اجتماعی جامه آمریکا وارد میشوند .
بزرگترین منبع قدرت آمریکا رفتار آمریکایی مبتنی بر رشد اقتصادی . فرصت های برابر و حرکت صعودی بوده است .
کار آفرینی نقش مهم و حیاتی تامین همبستگی اجتماعی را بر عهده دارد که فعالیت های صورت گرفته به کمک تکنولوژی پیشرفته و فعالیت های شهروندان عادی را به یکدیگر مرتبط می سازد.
خطر در این نکته نهفته است که فرض کنیم آینده خالی از چالش خواهد بود .
مفاهیم جدید در پژوهش و آموزش کار آفرینی :
قلمرو های کار آفرینی و مدیریتی انحصاری نبوده بلکه تا حدودی نقاط مشترک نیز
دارند . قلمرو دوم (مدیریت) بیشتر تحت تاثیر فرصت ها قرار دارد و اولی نیز (کار آفرینی ) بیشتر تحت تاثیر عامل منابع و تعاملات اجتماعی قرار دارند
2.تامین مالی کسب و کار شامل سرمایه ریسک و سرمایه حمایتی در دهه های اخی ظهور یافته .
3.کار آفرینان زن و متعلق به اقلیت ها نیز به تعداد بی سابقه ای سر بر آورده اند .
4. جوهر کار آفرینی جهانی است و این نشانگر عظیم مزایای کار آفرینی می باشد .
انجمن ملی مراکزکار آفرینی به منظور هماهنگی میان مراکز کار آفرینی تاسیس شده است .
مراکز دانشگاهی کار آفرینی توجه خود را به 3 قلمرو اصلی معطوف نموده اند :
آموزش کار آفرینی
فعالیت های کار آفرینی ویژه ی کار آفرینان
پژوهش کار آفرینی
امروزه در بیشتر دانشکاه ها رویکرد موجود عبارتند از : توسعه و یا گسترش حجم برنامه ها ی کار آفرینی و طراحی بر نامه ها ی تحصیلی دشوار و بی نظیر ویژه دانشجویان کار آفرینی .
از نسل جوان امروزی به عنوان نسل ایکس تعبیر می گردد زیرا آنها خود را از فرصتهای معمول بی بهره می یابند .
کار آفرینی و یا جنبه های معینی ازآن قابل یاد دهی می باشد . کار آفرینان زاده می شوند نه آنکه تربیت می شوند
خطر پزیری های مربوط به کار آفرینی کلید نو آوری . بازدهی تولید و رقابت موثر می باشد .
یاد دهی کار آفرینان یکی از اهداف اصلی آموزش کار آفرینی این است که این مفهوم مسله ای مجزا از معمول کسب و کار است .
آموزش کار آفرینی باید شامل واحدهای مهارت ساز در مذاکره . رهبری . توسعه محصول جدید . تفکر خلاق و رویکرهای باز به نوآوری های ..................... می باشد .
دغدغه ها / چالش های آموزش کار آفرینی .
بزرگترین خطر این است که گروه کامیاب و نیرومند محققین سر نوشتی همانند بسیاری از کسب و کار های موفق پیداکنند .
نقطه شکست محققین و کسب و کار در عدم ارزش قائل شدن برای تغییرات است .
کمال / خود خشنودی / مهار ایستایی و رکورد .
وجود واحدهای کار آفرینی در همه مدارس تجاری نشانگر روند پختگی رشته کار آفرینی است.
مشروعیت بخشی آری اما پختگی خیر .
پختگی و جا افتادگی رشته کا آفرینی هنوز در راه است و باید تجربه گردد.
معمای پژوهش / تحقیقات
اگر ما به عنوان جامعه نخبگان در امر کار آفرینی برای ارتقای نشریه مورد نظر خودمان تلاش کنیم آنگاه یک فضای تحقیقاتی برای جوان باز میشود .
عامل پیشرفت مراکز آکوزش کسب و کار تحقیقات می باشد .
تحقیق در امر کار آفرینی باید به عنوان یک بخش مقبول م متغیر این روند رو به جلو مطرح می گردد.
کمبود اعضای هیئت علمی .
دو مشکل موازی و همزمان
1. فقدان نخبگان کار آفرینی در همه مراتب علمی است .
2. فقدان برنامه های دکترا برای پژوهش نخبگان محقق در عرصه کار آفرینی می باشد.
دانشکده بایسون برنامه نظارت را برای گسترش دامنه نخبگان و توانایی های آن عرضه داشته .
|